Dr. James Pelech z univerzity v Illinois na Pedagogické fakultě UK

úterý, 12. březen 2019 16:36

Díky grantu Fulbrightovy nadace navštívil v první dva dubnové týdny Pedagogickou fakultu UK Dr. James Pelech z Benedictine University v Lisle (Illinois, USA), bývalý prezident americké asociace konstruktivistů (Association for Constructivist Teaching) a autor knihy The Comprehensive Handbook of Constructivist Teaching.

prednaska_v_aule_textOd 7. do 15. dubna se uskutečnilo pět interaktivních seminářů zaměřených na konstruktivistické pojetí výuky, strategie vedení třídy i samotného plánování hodiny. Tematicky byly zaměřeny např. na otázku, jak nejlépe implementovat do výuky tzv. 5E model of instruction nebo tzv. Bridging Question Strategy pro aktivování prekonceptuální výbavy žáka.

Prosloveny byly také dvě přednášky – první byla věnována otázce What Thinking Skills Are Needed for the Technology Age and How Do They Align with Constructivism? a druhá se zabývala tématem Challenges to Implementing Constructivism and How to Address Them.

Důraz byl kladen především na motivaci a výzvy, jež stojí před každým vyučujícím, který se rozhodne zavést konstruktivismus ve svých hodinách.  Zajímavou zkušeností byla i videokonference se studenty Benedictine University, jejímž hlavním tématem bylo hodnocení.

„Za studenty oboru český jazyk a literatura bychom chtěli poděkovat doc. PhDr. Martině Šmejkalové, Ph. D., a PhDr. Stanislavu Štěpáníkovi, Ph. D., z katedry českého jazyka za organizaci těchto dvou týdnů a především za teoretický i praktický základ konstruktivismu, kterého se nám dostává na oborových didaktických seminářích a který jsme mohli propojit s obsahem přednášek a seminářů Dr. Jamese Pelecha. Bylo pro nás velmi přínosné vidět, že naše studium na pedagogické fakultě nikterak nezaostává za možnostmi a vědomostmi našich zaoceánských kolegů,“ říká účastnice Bc. Lucie Baloušová