Uzavření škol v souvislosti s pandemií covid-19 byla pro školství a vzdělanost velkou lekcí. CERGE-EI a Světová banka chystá v úterý 21. června v Praze hybridní mezinárodní konferenci, která přinese různé zkušenosti a pohledy na to, co se stalo, co se ne/mohlo dělat, a hlavně: jak se připravit na budoucnost.
Co se naučí vzdělávací systémy z covidové pandemie? Odpovědi bude hledat půldenní mezinárodní konference Mitigating the Learning Losses Caused by the COVID-19 School Closures, která v hybridním formátu proběhne 21. června v pražském ústavu CERGE-EI, společném pracovišti Akademie věd ČR a Univerzity Karlovy. „Hybridní pojetí konference je částečně symbolické s ohledem na to, jak školy a vzdělávání ve všech vyspělých zemí světa v době pandemie rychle či pomaleji přešly na on-line formu. Zároveň on-line konference umožní velmi snadnou a k penězům i k ekologii šetrnou účast zájemců ze všech kontinentů,“ říká jeden z organizátorů Daniel Münich. A dodává, že se hlásí účastnící z celého světa jak z řad akademiků, vědců a doktorandů, tak i tvůrců politik na ministerstvech, novinářů a podobně.
S experty Světové banky i akademickými ekonomy
„Chystaná konference umožní nahlédnout za hranice našich domácích zkušeností a debat. Klíčovou úvodní přednášku The Impact of COVID-19 on Student Learning přednese známý expert Světové banky pro oblast školství a vzdělávání Harry Patrinos. A jednoznačně doporučuji i přednášku ekonoma Rafaela de Hoyos The COVID-19 Pandemic as an Opportunity to Address the Learning Crisis,“ láká k účasti Münich, který se těší i na úvodní přednášku jeho kolegy z CERGE-EI profesora Štěpána Jurajdy: „Jako špičkový empirický ekonom, člen Národní ekonomické rady české vlády během pandemie, a nyní náměstek pro vědu určitě dokáže osvětlit potřebu posílit propojení mezi moderní vědou různých vědních oborů a tvorbou politik, tu vzdělávací a protipandemickou nevyjímaje.“
Na programu jsou i tři panelové debaty, jichž se zúčastní špičkoví odborníci ze světa. Zastoupen v nich bude nejen sektor akademický, ale i tvůrci vzdělávacích a dalších politik, lidé se zkušenostmi z vládní exekutivy nebo zástupci médií. „Těším se, že konference přinese různé zkušenosti a pohledy na to, co se dělo a hlavně, jak se poučit a minimalizovat škody a hrozby do budoucna,“ dodává docent Daniel Münich.