Barbora Buřičová, Petr Havlíček, Denisa Kefurtová a Simona Lipková se museli během pěti a půl hodiny vypořádat se zadáním, jehož zpracování trvá profesionálním agenturám týdny. Evaluengers s.r.o., jak si studenti říkají, se úkolu zhostili bravurně a ze Studentské soutěže v evaluaci si odnesli první místo.
Čtveřici studentů z FSV UK nespojuje jen pevné přátelství, ale především společný zájem ve statistice a hodnocení. Pod vedením kouče Martina Nekoly se v prosinci minulého roku zúčastnili studentské soutěže, ve které porazili týmy ostatních českých univerzit a postoupili do mezinárodního kola v Kanadě.
„Dostali jsme upravenou zadávací dokumentaci na evaluační zakázku. Zadání vycházelo ze skutečného projektu, který do soutěže poskytl Domov důchodců Ústí nad Orlicí. V tomto případě chtěl domov dosáhnout toho, aby bylo dobře postaráno o seniory s Alzheimerovou chorobou. Pro tyto pacienty je důležité, aby mohli co nejdéle zůstat v domácím prostředí, zároveň ale potřebují kontinuální odbornou péči. Tu zajišťují zdravotníci, jimž však často hrozí syndrom vyhoření. Naším úkolem bylo vyhodnotit, jak daný projekt funguje, případně proč nefunguje,“ vysvětluje Petr Havlíček.
Univerzální recept na úspěch mladí výherci nemají. Přestože si postup dopředu pečlivě rozvrhli, potíže se jim nevyhnuly. „Podmínkou přijetí práce bylo, že musí mít dvanáct stran. Neuvědomili jsme si, že se započítává i titulní strana a tabulky. Najednou jsme zjistili, že máme stran patnáct a zbývá nám dvacet minut do odevzdání. Museli jsme hodně seškrtávat,“ přiznává Simona Lipková. I přes drobné problémy čtveřice v soutěži zvítězila a odnesla si hlavní cenu – dvoudenní školení v oblasti evaluačního minima od České evaluační společnosti.
Soutěž totiž probíhá on-line, účastníci dostanou zadání a za pět a půl hodiny musejí poslat odpověď. Stejně bude probíhat i mezinárodní kanadské kolo. Jediný rozdíl je v časovém limitu – studenti, jejichž mateřským jazykem není angličtina, mají na vypracování odpovědi o hodinu více.
Na výsledek svých svěřenců je mimořádně pyšný také kouč Martin Nekola, člen České evaluační společnosti, který rovněž vyučuje na Institutu sociologických studií FSV UK. „Česká evaluační společnost vyhlašuje tuto soutěž jako součást aktivit pro budování povědomí o evaluacích a pro budování evaluačních kapacit. Hlavní myšlenkou je zaujmout studenty a nadchnout je pro hodnocení,“ uvádí kouč.