Dražba dvanácti uměleckých děl přispěje kampani, která učí veřejnost včas odhalit kardiovaskulární onemocnění a za níž stojí i studenti Univerzity Karlovy. Aukce proběhne ve čtvrtek 30. listopadu v DSC Gallery.
Zhruba rok a půl uběhl od nápadu Kateřiny Vackové, zakladatelky neziskové organizace Loono, realizovat kampaň Žiješ srdcem. Již na jejím počátku si přála uspořádat výstavu inspirovanou lidským srdcem, které je silné, zároveň však křehké a svým způsobem nenahraditelné. Proto prostřednictvím kurátorky Michaely Juřenčákové z Designbloku oslovila osobnosti české designové a umělecké scény.
Návštěvníci pražské DSC Gallery tak mohou do 30. listopadu (otevřena od pondělí do soboty mezi 13. a 19. hodinou) zhlédnout šperky od Markéty Kratochvílové či Janji Prokić, nábytek od Tadeáše Podrackého a objekty studia Zorya, Maxima Velčovského či studia Dechem, hodiny od autorského dua Roman Vrtiška a Vladimír Žák, oblečení od Liběny Rochové či Terezy Rosalie Kladošové. Mezi výtvarníky se dále zapojili Maria Makeeva, Michal Bačák, Viktor Frešo, Tomski a Polanski, Andrej Dúbravský, Michal Cimala, Ašot Haas, Michal Motyčka a David Pešat. Výstava pro srovnání představuje i skutečná naložená srdce, spolu s lidským jsou zde vepřové a hovězí orgány.
Kampaň Žiješ srdcem v říjnu odstartovala řadou workshopů a přednášek po celé republice. Umělecká díla vyjma maleb se poprvé představila poslední říjnový víkend v rámci pražského Designbloku, pro které se Žiješ srdcem stalo hlavní charitativní kampaní. Poslední listopadový den čeká na všechna umělecká díla charitativní dražba, začíná se v 19 hodin. Z výtěžku budou pořízeny pomůcky pro uskutečnění workshopů Loono ve firmách a středních školách.
Kdo nestihne do DSC Gallery zavítat, může se na instalaci podívat prostřednictvím fotografií. Po celý rok 2018 ji totiž čeká putování po českých a moravských galeriích. Činnost Loono je možné podpořit i nákupem propagačních předmětů na e-shopu.
„Snažme se sportovat, zdravě jíst, dělat věci, které nás baví a rozhodovat se více srdcem,“ zní stručná rada Lenky Čápové, marketingové manažerky Loono: „Když je člověk šťastný, má i srdce radost a chuť bít!“
Loono založila před třemi lety Kateřina Vacková (na fotografii drží srdce, pozn. red.). Organizace zastřešuje sedm desítek mladých mediků, lékařů a nadšenců, kteří se věnují především prevenci rakoviny prsu, varlat v kampani #prsakoule a nejnověji i prevenci zdravého srdce #zijessrdcem. Nejen ve školách a firmách pořádají pravidelné workshopy, přednášky a diskuze. Loono má své týmy v Praze, Plzni, Brně i Hradci Králové. Záštitu nad organizací poskytla 1. lékařská fakulta Univerzity Karlovy. Kampaň Žiješ srdcem učí zejména mladé lidi předcházet a včas odhalit kardiovaskulární onemocnění. A také, jak se zachovat, pokud se s infarktem či mrtvicí setkají. Cílem kampaně je vyškolit více než padesát tisíc lidí. |