Super User
Nevidomé běžkaře doprovázel vodicí pes Labi
Na začátku února proběhl už podeváté kurz běžeckého lyžování pro zrakově postižené, který pořádalo Centrum sportovních aktivit zdravotně postižených studentů UK. Kurzu se zúčastnilo šest zrakově postižených, osm trasérů a členů doprovodu a vodicí pes Labi nevidomého absolventa Filozofické fakulty UK Jakuba Kamberského.
35. seminář k teoretickým základům didaktiky cizích jazyků
Šestý ročník plesu Fakulty humanitních studií
Francouzská etnoložka Aurélie Nevot vystoupí na FHS UK
Průkopnice neinvazivního vyšetřování nastávajících matek slaví úspěchy
Říjen je pro prof. Ilonu Hromadníkovou ze 3. lékařské fakulty UK úspěšným měsícem. Na začátku října její tým získal výroční cenu Sekce ultrazvukové diagnostiky České gynekologické a porodnické společnosti. O pár dní později byla jmenována do poradního sboru prestižní mezinárodní společnosti International Society of Ultrasound in Obstetrics and Gynecology.
Průkopnice neinvazivního vyšetřování nastávajících matek slaví úspěchy
Říjen je pro prof. Ilonu Hromadníkovou ze 3. lékařské fakulty UK úspěšným měsícem. Na začátku října její tým získal výroční cenu Sekce ultrazvukové diagnostiky České gynekologické a porodnické společnosti. O pár dní později byla jmenována do poradního sboru prestižní mezinárodní společnosti International Society of Ultrasound in Obstetrics and Gynecology.
Praha bude spolu s VŠ a Akademií věd společně lobbovat za dotace
Legenda o pelikánovi
Vzpomínání na Radima Palouše
Pověstná byla jeho schopnost odhalovat nečekané filozofické souvislosti z etymologie slov, otevírat jinak, filozoficky to zdánlivě samozřejmé, a přivádět do zjevnosti to nezjevné. V jeho myšlení byla vždy přítomna péče o nezjevné, o to, co překračuje naše každodenní obstarávání, tedy o duši, o logos, o kosmos, o fyzis.
Čas ve výchově, umění a sportu
Český znakový jazyk v sobě skrývá něco exotického
Málokterý obor nabízí takové možnosti pro studenty se speciálními potřebami jako Čeština v komunikaci neslyšících na FF UK. Velkou část výuky zprostředkovávají čtyři fakultní tlumočníci znakového jazyka, navíc spolužáci již znakový jazyk umí nebo se ho právě učí. O zkušenosti s výukou tohoto oboru se podělili Kateřina Hupáková a Petr Pánek.
UK patří podle nezávislého hodnocení mezi nejlepší univerzity v České republice
Co dál doktoři? Seminář na téma uplatnění absolventů LF
Nejsou to mýty. Čaj tělu mimořádně prospívá, jen se to nesmí přehánět
Dříve pronásledovaní, dnes neviditelní? Festival se zaměří na běžný život židů
Studenti se zájmem o přírodní vědy a techniku se zabaví v Talnetu
Program Talnet už 10 let připravuje ve spolupráci s vybranými fakultami UK kurzy a akce pro mladé talenty. Studenti středních, ale i základních škol, kteří se chtějí setkávat s přírodními vědami a technikou na vyšší či hlubší úrovni než ve škole, tak už nemusí čekat, až dorostou do vysokoškolského věku. V nabídce najdete on-line kurzy, exkurze i velkou letní expedici.
Daniel Pražák vyjel za dětmi konžské ulice
Student Pedagogické fakulty UK Daniel Pražák, dnes předseda studentského spolku Drosophila, podnikl v roce 2013 dobrodružnou, ale pro své studium velmi důležitou cestu: vypravil se jako dobrovolník do Demokratické republiky Kongo, přesněji do lokality Lubumbashi, aby zde mohl v průběhu tří týdnů učit místní děti.
Prostor na UK: Purkyňův ústav
Profesor Vladimír Komárek převzal děkanský řetěz 2. lékařské fakulty
Symbolickým předáním děkanského řetězu z rukou odstupujícího děkana docenta Ondřeje Hrušáka se ujal profesor Vladimír Komárek vedení 2. lékařské fakulty UK. Slavnostní inaugurace se 4. února v prostorách Karolina zúčastnili rektor UK profesor Tomáš Zima, emeritní rektor profesor Václav Hampl, bývalí děkani motolské fakulty, bývalý ministr zdravotnictví a zástupci vedení Fakultní nemocnice v Motole.
Záchranáři se školili na umělých pacientech Fyziologického ústavu 1. LF UK
V simulačním centru Fyziologického ústavu 1. lékařské fakulty UK začalo v pátek 18. září metodické cvičení záchranářů z celé České republiky „Pražská 155“. Kromě přednášek a výměny zkušeností řešit vzorové úlohy byly do programu zařazeny také příklady pedagogické práce s využitím pacientských simulátorů – tzv. umělých pacientů.